Mina tankar!

Innan vi började med att blogga så visste jag ingenting om politik ,men nu har jag lärt mig lite i alla fall.Men om jag ska vara ärlig så har jag aldrig brytt mig om valet eller politiken heller. Det beror nog på att vi inte får vara med och rösta. Jag tycker vi borde få rösta, för det påverkar ju våran framtid på ett sett. Men det är ändå bra att lära sig lite om valet och om de olika partierna. Så man vet när det är dags för oss att rösta, vad partierna stödjer o.s.v.
Man behöver inte rösta om man inte vill, man är ju inte tvingad. Men jag tycker att när man väl får rösta så ska man göra det. Det är ju ett sätt att förändra landet på, så jag tycker man ska ta den chansen! Om du inte vet vilket parti du vill rösta på så kan man rösta blankt. Då har man ändå deltagit. Sverige har  ju demokrati, det betyder att folket får vara med och bestämma. så är det inte i alla länder, så jag tycker man ska tänka på det och gå och rösta, för det är inte så ansträngande.

Kommentarer
Postat av: Anonym

malle vad duktig du är! :D

2010-09-09 @ 10:55:05
Postat av: Emilia Almqvist

Låg och läste igenom några bloggar men kände att jag bara måste kommentera din faktiskt för jag tycker så lika i det du skrev. Jag hade inte heller någon koll om politik till en början men det blir lite mer intressant när man börjar förstå mer måste jag säga. Sen tycker jag också att det är klart att man ska rösta när man har chansen. Om ingen skulle bry sig om att rösta skulle vi troligen bli väldigt missnöjda med de beslut som tas och så. Sen är det väl en annan sak om man inte känner att man håller med någon av de partierna som finns i Sverige idag.

Det ska bli spännande att få följa din blogg :D

2010-09-09 @ 21:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0